Det norske oljeselskap ASA har tildelt Karsten Moholt AS en rammeavtale for tilstandsovervåkning av alt roterende utstyr på Alvheim FPSO og Ivar Aasen-plattformen.  Avtalen omfatter både offline overvåkning, online overvåkning, analyse, problemløsning og kurs. Avtalen har en varighet på 8 år inkludert to opsjoner á 2 år.

 – At Det norske har valgt Karsten Moholt AS som sin samarbeidspartner for tilstandskontroll er svært gledelig for oss, sier Tommy Glesnes, CTO i Karsten Moholt AS.

Tommy Glesnes, Chief Technical Officer (CTO) i Karsten Moholt AS. (Foto: Karsten Moholt)
Tommy Glesnes, Chief Technical Officer (CTO) i Karsten Moholt AS. (Foto: Karsten Moholt)

 

Karsten Moholt AS har levert tilstandsovervåkning i nærmere 30 år, og har hatt en egen avdeling for tilstandsovervåkning i 20 år.  Selskapet ser stadig på nye sensortyper for å kunne samle inn mest mulig data om tilstand på utstyr. Dyre avanserte sensorer anvendes til kritisk utstyr og billigere smarte sensorer til mindre kritisk utstyr.  Videre sammenstilles data fra mange sensorer og analyseres i sanntid for å optimalisere produksjonen.

– Vi tilbyr i dag et komplett spekter av tilstandskontroll tjenester i et globalt marked. Denne avtalen er et gjennombrudd for oss fordi alle tjenester nå er samlet i en og samme avtale. Samtidig har vi også akkurat vunnet avtalen for vedlikehold av elektromotorer og generatorer på de samme installasjonene, noe som gjør det mulig å optimalisere vedlikehold på en ny og helhetlig måte og dermed redusere kostnader maksimalt.  Vi ser frem til et konstruktivt og nytenkende samarbeid i årene som kommer, sier Tommy Glesnes.

Karsten Moholt ble etablert i 1945, og har lang erfaring innen skips- og industriservice, og har bygget opp et høyteknologisk kompetansesenter for elektrisk utstyr som er med å gjøre selskapet til en ledende aktør globalt på levering av elektromekanisk utstyr, elektromotorer og generatorer. Selskapet har 180 ansatte, med hovedkontor på Kleppestø på Askøy.

 Nyhetsbrev fra Petro.no

Forrige artikkelBytter rørleggingsfartøy i Brasil
Neste artikkelRapport etter alvorlig brønnhendelse på Visund

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR