Prosafe har fredag lagt frem flåteoppdatering for andre kvartal. Riggflåten hadde en utnyttelsesgrad på 41 prosent i kvartalet, ifølge selskapet.

Det er en oppgang fra første kvartal, da flåten hadde en utnyttelsesgrad på 37 prosent.

Les mer: Flåteutnyttelse på 37 prosent for Prosafe

«Safe Boreas» startet kontrakten med Talisman Sinopec i Storbritannia i midten av mars, og var fullt kontrahert gjennom kvartalet.

«Safe Zephyrus» ble levert fra verftet i første kvartal 2016, og fikk samsvarsuttalelse (SUT) fra Petroleumstilsynet (Ptil) i juli. Fartøyet påbegynte en kontrakt med Det norske i slutten av juli.

«Safe Scandinavia Tender Support Vessel» (TSV) startet en kontrakt med Statoil i midten av mars. Operasjonene startet i begynnelsen av april med en fast kontraktsperiode til juli 2018.

«Regalia» startet en kontrakt med Shell i Storbritannia slutten av mai.

«Safe Concordia» og «Safe Caledonia» ble fullt kontrahert i kvartalet.

«Safe Bristolia» påbegynte en kontrakt med BG Group i midten av mai i Storbritannia for en to måneders faste periode. Denne kontrakten er fullført og innretningen blir nå lagt i opplag i Norge.

«Safe Notos» ble levert fra COSCO i første kvartal 2016, og er på vei til Brasil for å utføre kontrakten med Petrobras. Enheten er ventet å ankomme i Brasil tidlig i fjerde kvartal 2016. Den utvidede «Safe Notos»-kontrakten er nå tre år pluss 222 dager og den totale kontraktsverdi er USD 189 millioner.

«Safe Astoria» var inaktiv i kvartalet og er cold stacked i Batam i Indonesia.

«Safe Lancia» er i opplag i Port Isabel i Texas, USA. Selskapet har hatt off-hire- og demobiliseringskostnader samt kostnader knyttet til fjerning av thrustere på fartøyet i andre kvartal.

«Safe Regency» har reist fra Aruba og forbereder seg nå for opplag i Curaçao. Selskapet har hatt off-hire kostnader for fartøyet i andre kvartal.

I juni 2016 ble «Safe Britannia» solgt til opphugging/gjenvinning i USA. Selskapet har hatt off-hire- og demobiliseringskostnader i kvartalet før fartøyet ble solgt.

I august 2016 ble «Jasminia» og «Safe Hibernia» solgt til opphugging/gjenvinning i USA. Selskapet pådratt seg opplags- og demobiliseringskostnader i kvartalet.

«Safe Notos» og «Safe Zephyrus» ble ikke inkludert i beregningen av andre kvartals utnyttelsesgrad, ifølge selskapet.

Forrige artikkelNASA til ONS
Neste artikkelEtablerer olje- og gassklynge i Kirkenes

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR