Olje- og gassnæringen gleder seg over OTD-satsningen «Contractors Market». Forventningene er høye.

– Dette er en døråpner for oss i ABB. Vi forventer å treffe både nye og eksisterende kunder og sammen finne løsninger på felles utfordringer i markedet, sier Karla Rojas, bid manager i ABB.

Tenker nytt

17. – 18. oktober blir Norges største årlige oljemesse, Offshore Technology Days (OTD), arrangert for 20. gang på Sotra like utenfor Bergen. Nytt av året er at arrangørene Offshore Media Group har fått på plass tilbudet «Contractors Market». Her får utstillerne muligheten til å booke én-til-én-møter med kontraktørene. Store selskaper som Framo, TechnipFMC, ABB, Oceaneering og Aker Solutions har allerede meldt sin ankomst.

– Industrien har stort fokus på å jobbe annerledes og mer effektivt enn tidligere. Da er det veldig gledelig at Offshore Media Group ser i nye retninger og tenker på samme måte som bransjen. At vi nå får en arena for gode dialoger med underleverandørene på OTD-messen, er helt supert, sier Andreas Helgesen, kommunikasjonssjef i TechnipFMC.

Ikke noe enmannsshow

Rojas deler samme oppfatning som Helgesen. Hun og kollegene i ABB ser fram til messen og kommer til å stille med minimum fem nøkkelpersoner fra selskapet.

– Det er viktig å treffe kundene våre på denne måten. Å møte underleverandørene face-to-face, er noe helt annet enn å ta det via telefon og mail. Vi har et slagord som sier at vi skal jobbe bedre sammen, og Contractors Market gir oss muligheten til dette. Vi må lytte til hverandre. Det er ikke noe enmannsshow, forteller Rojas.

Vil løfte opplevelsen

Offshore Media Group har arrangert OTD årlig siden oppstarten i 1998. Både ABB TechnipFMC syns messen med årene har befestet seg som en viktig arena for å få nye kontakter.

– Det er en god oljemesse som gir oss muligheten til å treffe lokale aktører. Samtidig får vi vist fram alle tjenestene vi kan levere til forskjellige næringer, sier Rojas.

Hun får støtte av Helgesen i TechnipFMC. Han trekker fram arrangøren sin evne til å tenke nytt og tilpasse messen til markedet.

– Det er viktig med slike gode møteplasser for industrien. Offshore Media Group er dyktige til å tenke nytt og annerledes.

– Er Contractors Market noe som olje- og gassbransjen har savnet?

– Det har vært et savn å få mer utnyttelse av deltakelsen på ulike messer og konferanser. Så dette har gjerne vært et savn du ikke visste eksisterte. Contractors Market kommer til å løfte opplevelsen, avslutter Helgesen.

Forrige artikkelØkokrim henlegger etterforsking av Sevan Drilling
Neste artikkelHar bygget en hel business på sin «bibel for brønnintegritet»

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR