Nå vil Honeywell Process Solutions ekspandere i Norge.,

Honeywell Process Solutions er en underavdeling av Honeywell-konsernet, og leverer systemer, produkter, tjenester og service for styring og overvåking av industrielle prosesser for blant annet sektorene olje og gass, papirindustrien, kjemisk industri og raffinerier. Selskapet leverer også en rekke applikasjoner: Simulatorer for design og trening – informasjonssystemer for produksjon og operasjon – Avansert prosesskontroll (MPC) og prosessoptimalisering – Tilstandsovervåking av prosessutstyr.

Olje- og gassindustrien står for 80 prosent av Honeywell HPS sin omsetning i Norge.

(Kilde: Honeywell )

Honeywell Process Solutions (HPS) annonserte tidligere denne uken at de åpner nytt kontor i Bønes utenfor Bergen, og utvider kontoret i Asker.

Det skjer etter at selskapet har opplevd stadig økende etterspørsel de siste årene.

LES MER: Honeywell åpner nytt kontor i Bergen

Doblet ansatte, tredoblet omsetning

– Bakgrunnen for at vi nå ekspanderer kraftig i Norge er at vi på tre år har tredoblet omsetningen her i landet, noe som har gjort at vi allerede har doblet antall ansatte, forteller administrerende direktør for Honeywell AB og forretningssjef for Honeywell Process Solutions i Sverige/Danmark, Seth Bergström, til Petro Media News.

Han kan fortelle at det i høyeste grad er etterspørselen som vil avgjøre hvor langt de går når de nå utvider satsingen.

– Vi er helt styrt av etterspørselen. Om etterspørselen øker så ansetter vi flere folk. Vi merker det også den andre veien – dess flere folk vi ansetter dess mer øker etterspørselen, sier Bergström.


Honeywell Process Solutions annonserte denne uken at de åpner nytt kontor i Bergen. (illustrasjon:Honeywell)

Utelukker ikke flere avdelinger

Bergström legger ikke skjul på at kontorene i Asker og Bergen bare er starten på norgessatsingen. Hele Honeywell-konsernet har 130 000 ansatte globalt og omsetter for over 40 milliarder dollar årlig, så det er ikke ressursene det står på.

– Om det er behov for det har vi ingenting imot å åpne kontorer i for eksempel Stavanger eller Tananger i tillegg. Poenget er at service-avdelingene skal være nært kundene. Det er de som betaler lønna vår, så da må vi høre på dem.

At selskapet ekspanderer med flere fysiske lokaler, betyr imidlertid ikke at alt personell skal knyttes opp mot spesifikke kontorer.

– Vi ser mer på kvalifikasjoner enn hvor folk bor når ansetter nye folk. Vi ser gjerne for oss at ansatte jobber hjemmefra fra Stavanger, Tananger eller Bergen uten å nødvendigvis tilhøre et fysisk kontor. Teknologien i dag er så bra at kontortilhørligheten er mye mindre viktig enn før i tiden. Dette gjelder spesielt innenfor service. I prosjektavdelingen er strategien å få ting sentralisert for å få høy produktivitet, og da gjør vi det bra fra kontoret i Asker, sier Bergström.

Forrige artikkelTror energipositive hus blir regelen, ikke unntaket
Neste artikkelHavyard-gjennombrudd i Brasil

Warning: A non-numeric value encountered in /kunder/trfn_2131/petro_3570/public/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 352

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR