Petro.no logo
Annonse
Publisert for nesten 6 år siden|Rigg, boring og subsea

To i karantene og 13 isolerte etter koronasmitte på West Phoenix

NTB
Publisert: 02.08.2020 14:49

To personer er satt i karantene i Kristiansund etter å ha vært i kontakt med personen som har testet positivt for korona på Seadrill-riggen West Phoenix.

De to som er satt i karantene, har så langt ikke noen symptomer, skriver NRK.

Kommunikasjonsdirektør Liv Jannie Omdal i Neptune Energy sier til E24 at etter at en person har testet positivt for koronaviruset, må hele boreoperasjonen til riggen stanses.

– Vi fikk varsel om smitten i går kveld klokken 20. Personen er nå til behandling på Molde sykehus, sier Omdal.

Seadrill-riggen borer for tiden på oppdrag for Neptune Energy.

Det er 126 personer på riggen, som for øyeblikket befinner seg i Norskehavet i nærheten av feltene Heidrun og Draugen. 13 personer er nå isolert på lugarene sine.

Boreoperasjonen er stanset, brønnen er sikret, og tiltak og smittesporing er iverksatt. Helsepersonell ankom riggen lørdag.


Annonse