Publisert 22. juni 2017

Statoil og AET utvider samarbeidet om skytteltrafikk i Nordsjøen når Statoil i dag tildeler AET en langsiktig befraktningskontrakt for drift av to spesialbygde DP2 bøyelasteskip.

Statoil ASA og AET, en av verdens ledende eiere og operatører av petroleums- og kjemikalietankere, kunngjør at de utvider sitt samarbeid om skytteltrafikk i Nordsjøen. Statoil har i dag tildelt AET, et datterselskap av det malayiske rederiet, MISC Berhad, en langsiktig befraktningskontrakt for drift av to spesialbygde DP2 bøyelasteskip.

Disse nye fartøyene vil komme i tillegg til de to DP2-skipene som AET har på kontrakt med Statoil i dag i samme område.

Disse nye fartøyene kommer i tillegg til de to DP2-skipene som AET har på kontrakt med Statoil i dag i samme område. De to DP2-tankskipene i drift eies og drives av AET Sea Shuttle AS (AETSS). Dette er et samarbeidsselskap som ble etablert i 2012, der AET eier 95 prosent og det norske selskapet ADS Shipping eier 5 prosent.

Det skriver Statoil i en pressemelding.

Siste fra forsiden

+

Avgrenser Zagato Sør-funnet – Ridge kan doble Goliat-ressursene

+

Havarikommisjonen: Tolv bolter hadde gått til brudd da motoren stanset i lufta

+

West Elara skal plugge tre brønner for TotalEnergies

+

Equinor vil bruke Askeladden på Gullfaks satelitter ut 2033

+

Equinors plan: 250 letebrønner, 75 subseafelt og 600 produksjonsbrønner

+

Planlegger pilotbrønn før utbygging av Atlantis

Database

Petro Database gir enkelt og raskt oversikt og innsikt i kommende prosjekter på norsk sokkel.

Gå til Petro Database

Full oversikt over letebrønner

Full oversikt over rigger

Full oversikt over feltutbygginger